Business English Magazine nr 48

Lipiec okazał się wyjątkowo "językowym" miesiącem w Kąciku z książką. Po prezentacji fiszek, English Matters oraz podręcznika do języka biznesowego, przyszła kolej na najnowszy numer Business English Magazine, który od około dwóch tygodni jest dostępny w sprzedaży.

Czym jest BEM i do kogo jest skierowany?
Zgodnie ze słowami wydawcy „Magazyn skierowany jest do menedżerów, dyrektorów, właścicieli firm, pracowników międzynarodowych przedsiębiorstw, ekonomistów, specjalistów, studentów, ludzi aktywnych i otwartych na świat oraz do wszystkich, którym w pracy potrzebny jest język angielski biznesowy.” I muszę się z tym w pełni zgodzić – początkowo nieco odstraszał mnie biznesowy nagłówek, ale szybko przekonałam się, że tematyka artykułów jest na tyle szeroka i uniwersalna, że zawsze znajduję tu coś dla siebie i od kilkunastu miesięcy jestem regularną i wierną czytelniczką.

Co znajdziemy w najnowszym numerze?
Bieżące wydanie zawiera czternaście obszernych oraz kilka krótkich, jednostronicowych artykułów, podzielonych na czternaście działów. Najobszerniejszy materiał został poświęcony tematowi z okładki, czyli świeżo wybranemu prezydentowi, Andrzejowi Dudzie. Pozostałe zostałe poświęcone m.in. dwóm gigantom na rynku światowym - Coca-coli, która nadal utrzymuje się na fali oraz Adidasowi, który zalicza coraz większy spadek formy, prawdziwemu boomowi filmowemu w Chinach oraz nowinkom technologicznym, takim jak drukowanie projektów w 3D. Nie zabrakło również tekstów na temat interesujących postaci ze świata biznesu i polityki, tym razem dotyczą one Hillary Clinton oraz Petera Jonesa. Pojawiły się takze krótsze notki na temat Nelsona Mandeli, Rossa Perota oraz Estee Lauder.

Najbardziej zainteresowały mnie:
  • Spam, spam, spam, czyli krótka historia dlaczego spam jest spamem i co ma z tym wspólnego Monthy Python.
  • Coca-Cola - in Perfect Harmony, opisujący drogę, jaką pokonała niewielka firma produkująca słodki napój, by stać się międzynarodowym potentatem.
  • Celebrity Portfolios - How the Rich Manage to Stay Rich, czyli interesujące spojrzenie na to, jak znani i bogaci zdobywają nowe rynki, by umocnić swoją pozycję i zdobyć jeszcze więcej.
  • Wise Tips for Newly-weds będący finansowym mini-przewodnikiem dla nowożeńców, często spłukanych już na początku nowej drogi życia.
  • Sweden: For Business and Pleasure, jak wskazuje sam tytuł, pokazuje możliwości, jakie daje Szwecja zarówno turystom, jak i biznesmenom.
  • What to Wear at an Interview to praktyczne wskazówki dla tych, którzy wybierają się na rozmowę kwalifikacyjną.
  • Printing the Future, czyli jak futurystyczne wizje nabierają realnych kształtów, świetny tekst na temat drukowanie w 3D.

Coś poza suchym tekstem
Jak zawsze, do każdego artykułu dołączona jest lista trudniejszych zwrotów wraz z ich tłumaczeniem i zapisem fonetycznym. Ponadto dwanaście z nich można pobrać w formie plików MP3. Do pobrania w formie PDF mamy także dodatek Retail English, zawierający bogaty i szczegółowy słowniczek wyrażeń związanych z kupnem i sprzedażą.

Tym razem dzięki wykorzystaniu kodu z magazynu na stronie wydawnictwa można obejrzeć aż cztery krótkie filmy nawiązujące tematycznie do artykułów z bieżącego numeru - pokaz mody, na którym modelki prezentują ubrania stworzone dzięki drukarkom 3D, materiały na temat Andrzeja Dudy oraz Hillary Clinton, a także rozmowę z Markiem Kingiem, stojącym na czele Adidas Group.

Tradycyjnie więc polecam Wam BEM, nawet jeśli nie jesteście zainteresowani słownictwem stricte biznesowym, a po prostu chcecie poszerzyć słownictwo na poziomie zaawansowanym.

Za egzemplarz magazynu serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media

Komentarze